Klocki Lego Friends, to gama produktów zabawek konstrukcyjnych Lego przeznaczonych głównie dla dziewcząt. Wprowadzony w 2012 roku temat wypuścił figurki "mini-doll", które są mniej więcej tej samej wielkości co tradycyjne minifigurki Lego, ale są bardziej szczegółowe i realistyczne. Pięć głównych postaci tematu to:
Zestawy Lego Firends przedstawiają sceny z życia na przedmieściach osadzone w fikcyjnym miasteczku Heartlake City i zazwyczaj zawierają w tytułach jedno z imion postaci. Uzupełnieniem zestawów jest serial animowany, który miał premierę w 2012 roku. Seria produktów Friends zastąpiła poprzedni, kobiecy temat Lego - Belville, który był produkowany od 1994 roku i zawierał lalki, które były znacznie większe od minifigurek. Wprowadzenie Lego Friends w 2012 roku było jednym z największych sukcesów Lego, ponieważ nie tylko podwoiło oczekiwania dotyczące sprzedaży, ale także znacznie poszerzyło bazę klientów Lego w sektorze dziewcząt. Pomimo początkowej krytyki związanej z przedstawieniem dziewczynek i ich zainteresowań, linia konsekwentnie osiągała dobre wyniki i była regularnie wymieniana jako jeden z najlepiej sprzedających się tematów The Lego Group. Dlaczego, bo każda z wcześniej wymienionych postaci ma określone zainteresowania, takie jak kosmetyczka, gwiazda pop, czy miłośniczka zwierząt. Motyw przedstawia ich domy, hobby, samochody i ulubione miejsca do spędzania wolnego czasu. Lego Friends wprowadziło również szereg nowych kolorów cegieł, w tym fioletowy, lawendowy i turkusowy.
Zestawy Lego Friends skupia się na pięciu nastoletnich dziewczynach, które mieszkają w fikcyjnym mieście Heartlake City. Każda z postaci ma charakterystyczną osobowość, którą obrazują jej ulubione zajęcia.
Przed wprowadzeniem asortymentu Lego Friends, The Lego Group wcześniej kierowała swoje reklamy zarówno do chłopców, jak i dziewczynkek. W 1979 r. firma zaczęła kierować swoje produkty specjalnie do dziewcząt, wprowadzając biżuterię Scala. W 1981 roku w reklamie Lego pokazano młodą dziewczynę trzymającą swoje dzieło Lego. W 1994 roku wprowadzono linię produktów Belville dla dziewczynek, która skupiała się na tematyce bajkowej i nie zawierała minifigurek ani zabawek do budowania. Scala została później wskrzeszona w 1997 roku, która podkreślała role płciowe. Lego Friends zostało wprowadzone na rynek po czterech latach badań. W 2008 roku The Lego Group przeprowadziła badania dotyczące swojej bazy klientów, które wykazały, że 90% sprzedawanych zestawów Lego było skierowanych do chłopców. Linia Lego Friends została opracowana z myślą o rynku dziewcząt. Warto zaznaczyć, że Grupa Lego przeprowadziła szeroko zakrojone badania etnograficzne, których celem było określenie preferencji dziewczynek. Na podstawie owych badań ustalono, że jedną z głównych rzeczy w klockach u dziewczynek było to, że nie mogły naprawdę odnieść się do minifigurki, gdyż jest jest zbyt klockowata. Chłopcy mają tendencję do myślenia bardziej w kategoriach dobro kontra zło, podczas gdy dziewczynki naprawdę widzą siebie poprzez minifigurkę. Chciały większego poziomu szczegółowości, proporcji i realizmu. Badania wykazały również różnicę w sposobie, w jaki dziewczynki składają zestawy. Jedną z rzeczy, które ustalono w badaniach, było to, że - gdzie chłopcy byli doskonale szczęśliwi przechodząc przez dwie godziny składając pojedynczą strukturę - dziewczęta były znacznie bardziej zainteresowane małymi elementami montażu, które zapewniały możliwość odgrywania ról, przed późniejszym ponownym budowaniem.
Popularność klocków lego stale rośnie. Dzięki nim rozwijasz córkę i jej wyobraźnię, budujesz cierpliwość, czy rozwijasz kreatywność. Salon fryzjerski? Proszę bardzo! Zabawy w życie na mieście - żaden problem. Twoja córka z chęcią pozna przygody jej zabawek.